Hoogmartens

Zeg niet zomaar ‘wegenwerkers’ tegens de medewerkers van Hoogmartens uit Oudsbergen. Dat dekt de lading niet. De ‘allgrounders in infra’ zijn al ruim een halve eeuw experts boven én onder de grond. Ze leggen wegen, parkeer- en bedrijfsterreinen aan maar staan ook in voor het onderhoud ervan, zowel voor overheden als voor private klanten. Om de 40 bedienden van de Belgische en Nederlandse vestiging uniformer te leren werken met Outlook, klopte Julie Dekker bij BestBuro aan. Het resultaat? Dat lees je in deze testimonial.

“Het was onze IT-adviseur die BestBuro had aangeraden. Door zijn enthousiasme schreef ik me in voor een open opleiding Outlook. Ik heb al héél wat opleidingen, trainingen en seminaries gevolgd maar was onmiddellijk overtuigd van de kwaliteit van BestBuro”, zegt Julie Dekker. “Standaard volg ik altijd eerst zelf een training vooraleer ik deze organisatiebreed uitrol. Zo weet ik of de opleiding perfect matcht met onze medewerkers. En kan ik inschatten of ze er écht iets aan hebben. Heel eerlijk? Ik was omvergeblazen na de Outlook-training van BestBuro!”

“Standaard volg ik altijd eerst zelf een training vooraleer ik deze organisatiebreed uitrol. Zo weet ik of de opleiding perfect matcht met onze medewerkers.”

Julie Dekker

Bedrijf: Hoogmartens

Functie: Interne procesmanager & HR-verantwoordelijke

Grootste digitale uitdaging:

Uniform werken met Outlook

Grondige screening

“Er is een wildgroei aan opleidingen. Net daarom screen ik of het topic en de manier van aanpakken aan onze vereisten voldoen (voldoen?). Wat ik ontzettend fijn vind aan BestBuro: ze gaan niet zomaar het lintmenu af maar focussen zich op de meest essentiële en nuttige functionaliteiten van Outlook. Misschien belichten ze maar 10% van de functies … maar dat zijn wel net de toepassingen die onze mensen dagelijks gebruiken!”

“Wat ik ontzettend fijn vind aan BestBuro: ze gaan niet zomaar het lintmenu af maar focussen zich op de meest essentiële en nuttige Outlook-functionaliteiten.”

Tevreden medewerkers

Alle 40 bedienden van Hoogmartens volgden Outlook op z’n best. In kleine groepjes van telkens tien collega’s. “We kozen Outlook omdat dit de grootste gemene deler is. Daar werkt elke bediende mee”, zegt Julie. “We hebben best een kritisch publiek, maar de reacties waren unaniem lovend. De tips van de enthousiaste trainers waren erg praktisch én meteen toepasbaar. Iedereen heeft wat bijgeleerd en werkt nu efficiënter, ondanks het kennisniveau of de leeftijd. Er zijn uiteraard wel enkele diehards die bij hun eigen methodiek blijven zweren, maar zelfs die sceptici hebben heel wat uit de opleiding gehaald. De cc-cultuur was in onze onderneming bijvoorbeeld heel groot. Ik merk dat we daar nu veel bewuster mee omgaan. Mensen staan enkel in cc wanneer het écht moet. Ook werken we een stuk uniformer in onze agenda’s. En we volgen uitgaande e-mails makkelijker op.”

Klantgericht en flexibel

In maart 2022 – enkele weken na de trainingen – verwoest een zware bedrijfsbrand de gebouwen van Hoogmartens. De prioriteiten van de medewerkers liggen op dat moment niet bij het individuele terugkoppelmoment van BestBuro. “Nagenoeg niemand maakte gebruik van dat vragenrondje. Elke van BestBuro vond dat ontzettend jammer. Vooral omdat het in de prijs inbegrepen zat. In ruil stuurde ze een BestBuro-trainer die iedereen die daar nood aan had hielp met het scherpstellen van de Outlook-instellingen op de nieuwe computers. Dat waardeer ik enorm! BestBuro werkt proactief, klantgericht én flexibel! We bekijken nu welke opleiding we nog kunnen inplannen.”