GBS De Rekke

 

Dat Microsoft 365 in bijna elke sector goed aardt, bewijst Inge Coeckelbergs, schooldirecteur van Gemeentelijke Basisschool De Rekke in Hoevenen, een deelgemeente van Stabroek. Door haar echtgenoot, die met zijn werk een opleiding Outlook volgde via de gemeente Kalmthout, leerde ze BestBuro kennen. Ze stortte zich samen met een kernteam op een hele reeks opleidingen, van Outlook en Teams tot SharePoint. “We besloten om de volledige BestBuro-uitdaging aan te gaan en Microsoft 365 binnen het volledige team te omarmen.”

“We wisten dat onze werking een pak efficiënter kon. Maar het duurde even voordat we eruit waren hoe we dat konden aanpakken. Toen ik via mijn man over BestBuro hoorde, deed ik eerst wat opzoekwerk. Ik ben nogal kritisch maar was toch meteen verkocht over hun tijdsbesparende ideeën rond Outlook. Ik boekte daarom een nascholing voor mezelf en het kernteam. Daar stelde ik vast dat de aanpak van BestBuro onderbouwd is. Ook de gedrevenheid van de lesgever, de materiële ondersteuning en praktijkgerichte aanpak konden me bekoren. Uiteindelijk kozen we voor een uitgebreid groeitraject. Dat kreeg stap voor stap vorm. We volgden verschillende opleidingen in groep – tot tien personen – en ook enkele individuele sessies.”

“Wat mij vooral aansprak is de open communicatie en strategische aanpak tijdens de BestBuro-opleidingen.”

Inge Coeckelbergs

Bedrijf: GBS De Rekke

Functie: Directeur

Grootste digitale uitdaging:

Efficiënt leren werken op schoolniveau met Microsoft 365.

Van efficiënte intake tot opvolging

Het enthousiasme van Inge Coeckelbergs over BestBuro spat van haar verhaal. “Wat mij vooral erg aansprak is de open communicatie en strategische aanpak. Onze ifficiency trainster Goele was een enorm gedreven coach. Het begon al meteen goed met de intake. Na de OneNote-, Teams– en Outlook-trainingen voorzag Goele ook een grondige opvolging. Eigenlijk was alles tot in de puntjes geregeld, van de bereikbaarheid tot de beschikbare laptops tijdens de opleidingen. Ik heb me niet één keer vragen moeten stellen bij de vlotte en efficiënte werking van BestBuro. Alles liep op rolletjes.”

Theorie in praktijk

De opleiding heeft zijn doel niet gemist. “We gebruiken in Outlook heel wat tijdbesparende handelingen zoals de snelle stappen en de visie rond het verwerken en behandelen van e-mails. Onze collectieve bestanden staan in SharePoint en we gebruiken OneDrive om onze eigen server minder te belasten. Teams gebruiken we dan weer om intern te communiceren met het kernteam en om online overlegmomenten te houden. Vroeger deden we deze dingen vooral analoog. En konden we thuis niet aan onze bestanden op een veilige manier (in functie van GDPR). Nu we stap voor stap de digitale weg bewandelen met het volledige team, willen we niet meer terug!”

“Ik verlies een stuk minder tijd en hou me meer bezig met wat er écht toe doet.”

Dezelfde passie

Het volledige team stapt over naar Microsoft 365 en alle bijhorende functionaliteiten. “Dat is deels het resultaat van een gepassioneerd team bij BestBuro. Net zoals wij elke dag tot het uiterste gaan voor onze schoolkinderen, houden ze bij BestBuro dezelfde mentaliteit aan. Als deelnemer krijg je ook de erkenning en ruimte die nodig is om te groeien. Opnieuw een aanpak die we op school hanteren. Sinds de opleiding krijg ik regelmatig de positieve feedback dat ik snel en doordacht communiceer. Dat is dankzij de vele tips van trainster Goele en de BestBuro-methode. Ik kan zo’n groeitraject echt elk team en elke organisatie aanraden. Ik verlies een stuk minder tijd en hou me meer bezig met wat er écht toe doet: onze kleuters, lagere schoolkinderen, personeelsleden en ouders. Samen sterk!”