Dethier

Bouwgenoot Dethier bouwt constructief, correct, collectief én communicatief aan kwalitatieve bouwprojecten. En dat al sinds 1947. Ze zochten een partner die dezelfde waarden hoog in het vaandel draagt en die vonden ze in BestBuro. Voor een betere digitale samenwerking binnen teams en over de diensten heen, volgde CEO Vicky Dethier, samen met negen werknemers, het Digital Ifficient Plus-traject van BestBuro. “Nu rollen we die kennis uit naar de rest van het bedrijf”, klinkt het.

Snelle keuze

De naam BestBuro viel in verschillende hoeken toen Vicky Dethier op zoek ging naar een betere manier van digitaal werken. “Via onze externe IT-partner én Embuild (de voormalige Confederatie Bouw, nvdr.) hoorden we voor het eerst over de opleidingen en de BestBuro-methode onder leiding van Elke Stultjens. Dat eerste contact met haar is me erg bijgebleven. Die scherpe focus en de persoonlijke aanpak is wat ons over de streep heeft getrokken. BestBuro biedt geen standaardopleiding, maar verwerkt hands-on tips over de werkwijze van Microsoft 365 in de opleiding. We riepen een werkgroep in het leven van tien personen: elke afdeling werd erin vertegenwoordigd. We hebben net ons eerste traject afgerond.”

“Binnenkort rollen we onze afgeklopte digitale strategie verder uit met BestBuro. Er volgt een nieuwe opleiding voor zo’n 50 medewerkers.”

Vicky Dethier

Bedrijf: Bouwbedrijf Dethier

Functie: CEO

Grootste digitale uitdaging:

Betere digitale samenwerking binnen teams en over diensten heen.

Verdere uitrol met BestBuro

Vicky Dethier is al druk bezig met de volgende stappen. “Na de opleiding bepaalden we een digitale strategie die bij ons past. Die rollen we binnenkort verder uit met BestBuro. Er volgt dan een nieuwe opleiding voor een vijftigtal medewerkers. Vooral Outlook en Teams krijgen zo een efficiëntere plek binnen onze afdelingen. Dat is makkelijk: door de verschillende kleine en grote teams kan je heel doelgericht informatie doorspelen. Nu weet iedereen wat hij moet weten doordat hij of zij in het juiste team zit. Waar je vroeger vaak ‘vergat’ om iemand in CC te plaatsen in je e-mail, lossen we dat nu handig op met Teams.”

“De trainers verwoorden in menselijke taal waar we op moeten letten en geven tips die ons dagelijks vooruithelpen op de werkvloer.”

Fijn contact

De reden waarom Dethier voor een vervolgtraject binnen BestBuro kiest, is vooral het fijne contact met de trainers. “Eerst deed trainster Goele een nauwkeurige uitleg. Dat klikte eigenlijk onmiddellijk. De echte opleiding werd door Elke gegeven. En ook zij pakte het heel goed aan. In menselijke taal verwoordde ze waar we op moesten letten en welke tips ons dagelijks op de werkvloer vooruithelpen.

BestBuro heeft een groot klantenbestand, waaronder enkele bouwbedrijven. Door die ervaring geven ze best practices mee en passen ze de materie actueel toe op ons bedrijf. Misschien kon Elke hier en daar nog wat meer structurele verbanden leggen tussen de tools en ons bedrijf, maar dat vormt ook een goede denkoefening voor ons. We zijn alvast blij dat we opnieuw in een traject met hen kunnen stappen. To be continued!”