Climatrix

Climatrix uit Dilsen-Stokkem is dé partner voor HVAC-installateurs. De 21 gedreven medewerkers berekenen, leveren en plaatsen innovatieve verwarmings- en koelingssystemen. Het bedrijf adviseert eveneens particulieren, architecten en studieburelen op het vlak van de laatste technieken en duurzame energie-efficiënte oplossingen. Voor efficiëntiewinst in hun workflow met Microsoft 365, klopt CEO Kim Vaessen bij BestBuro aan.

 “Ik ontmoette Elke Stultjens van BestBuro enkele jaren geleden tijdens een Unizo-event. Ze gaf een sessie over tijdbesparend werken met Outlook. Ik was erg onder de indruk en meteen overtuigd van de BestBuro-methode”, legt Kim Vaessen van Climatrix uit. “Niet veel later volgde ik mijn eerste training. Het duurde niet lang vooraleer de andere medewerkers van Climatrix ook volgens de BestBuro-methode leerden werken. Vandaag ben ik een echte ambassadeur! Het geeft zoveel gemoedsrust als je mailbox geordend is.”

“Het geeft zoveel gemoedsrust als je mailbox geordend is. De Outlook-training via de BestBuro-methode is intussen een deel van ons onboardingtraject.”

Kim Vaessen

Bedrijf: Climatrix

Functie: CEO van Climatrix

Grootste digitale uitdaging:

Overzichtelijk werken met Outlook zonder iets uit het oog te verliezen.

Training voor nieuwe medewerkers

Sinds 2017 is Climatrix erg gegroeid. “Ik vind het erg belangrijk om op een uniforme manier te werken. Tegenwoordig vraag ik bij de aanwerving van een nieuwe medewerker altijd of hij of zij al ooit een BestBuro-opleiding volgde. Zo niet, is het een deel van de onboarding. Ik schrijf de kersverse collega dan meteen in voor een Outlook-training.”

Maatwerk

Intussen hebben enkele Climatrix-medewerkers ook al een OneNote– en SharePoint-training gevolgd. “OneNote leerde ik kennen via BestBuro. Ik had er nooit eerder mee gewerkt. Intussen gebruik ik het programma dagelijks. Onder andere voor meetingverslagen en losse ideeën. Daar zou ik echt niet meer zonder kunnen”, gaat Kim Vaessen verder. “Voor SharePoint koos ik bewust voor een maatwerkopleiding bij ons op kantoor. Dat maakte het makkelijk om alles meteen te implementeren en heel gericht vragen te stellen.”

“Wat ik ook apprecieer: na de opleiding kun je nog altijd bij BestBuro terecht voor vragen. Bovendien krijg je héél snel een antwoord.”

Vragen stellen tot één jaar na de training

“Ook over de trainers van BestBuro heb ik alleen maar lof. Ze bouwen zo’n opleiding stap voor stap op, zonder te overdonderden. En ze delen echt heel praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt. Wat ik ook erg apprecieer: tot een jaar na de opleiding kun je nog altijd bij BestBuro terecht voor vragen. Bovendien krijg je héél snel een antwoord”, legt Kim Vaessen uit. “In de toekomst schrijf ik me wellicht nog in voor een PowerPoint-training.”

Snel terug te verdienen

Een advies voor collega-ondernemers? “Ik raad elke werkgever aan om zijn of haar medewerkers een Outlook-training via BestBuro te laten volgen. Er zijn ontzettend veel functionaliteiten in dat programma. Je kunt nooit alles kennen. BestBuro legt uit wat je precies nodig hebt om tijd te winnen en efficiënter te werken. Hierdoor bewaar je het overzicht en verminder je je stresslevels. In mijn ogen is het daarom een investering die je héél snel terugverdient. Bovendien komen de opleidingen ook nog eens in aanmerking voor kmo-portefeuille. Dat is ook mooi meegenomen, toch.”

Wil jij net zoals Climatrix uniform leren werken en stress op de werkvloer reduceren? Klik snel even door naar onze kennistrajecten.