Ebema

Bij Ebema, producent van hoogwaardig beton, waren ze benieuwd hoe de verschillende apps van Microsoft 365 hun efficiëntie op dagelijkse basis kon verbeteren. Maar waar te beginnen? Om een plan van aanpak te bepalen en vervolgens de opleidingen te organiseren, vroeg Nele Digneffe in overleg met de IT-dienst raad aan BestBuro.

Van testgroep naar planning

Microsoft 365 heeft zoveel te bieden dat het soms moeilijk is om door de bomen het bos nog te zien. Dat het onze werking zou optimaliseren stond vast. Maar we wisten niet goed welke apps we eerst onder de loep zouden nemen. We besloten samen met BestBuro eerst met een testgroep in sessies van in totaal drie dagen alle opties van Microsoft 365 te bekijken. Daaruit leidden we af dat Outlook het beste startpunt was. Een consequent gebruik ervan doorheen heel de organisatie, niet enkel voor e-mails maar ook de agenda, dat zou ons heel wat tijd besparen.”

“Iedereen was ontzettend enthousiast. Dat is niet zo vanzelfsprekend, want we hadden wel te maken met allerlei kennisniveaus.”

Nele Digneffe

Bedrijf: Ebema

Functie: Stafmedewerker bij Ebema

100-tal deelnemers voor Outlook-opleiding op maat

“Concreet schakelden we BestBuro in voor negen sessies van een Outlook-opleiding op maat voor een 100-tal personen. Allemaal online welteverstaan. Om dat in goede banen te leiden en om meteen doelgericht te werken voor ons bedrijf en onze werking, stelde BestBuro samen met de testgroep een soort handleiding op maat op met een afsprakennota. Het resultaat? Iedereen was ontzettend enthousiast. Dat is niet zo vanzelfsprekend, want we hadden wel te maken met allerlei kennisniveaus. Het productieteam, het salesteam en de administratieve medewerkers gebruiken hun mailbox en agenda elk op een andere manier en hebben daar dus andere inzichten in. Bovendien is er bij Ebema een hoge anciënniteitsgraad waardoor je ook met heel wat leeftijdsverschillen te maken hebt. Ieder heeft zijn gewoontes en inzichten. Die zijn soms moeilijk af te leren. Maar Goele van BestBuro is erin geslaagd om werkelijk iedereen mee te krijgen en concrete tips te geven.”

“Wat mij zo bevalt aan BestBuro is dat jullie niet vasthangen aan één opleidingsstramien waar je je als klant dan maar aan moet aanpassen. En jullie denken niet puur vanuit IT-standpunt maar vanuit werkmethodes.”

Altijd op maat

“Wat mij zo bevalt aan BestBuro is dat jullie niet vasthangen aan één opleidingsstramien waar je je als klant dan maar aan moet aanpassen. En jullie denken niet puur vanuit IT-standpunt maar vanuit werkmethodes. Jullie werken bovendien echt een traject op maat uit en benaderen alles op een menselijke, begrijpelijke manier. Momenteel bepalen we de volgende stappen. We willen ook Teams, Excel en OneNote beter onder de knie krijgen. We werken opnieuw eerst met een testgroep. Tegelijk plannen we ook de opvolgsessies in voor Outlook, om te kijken hoe het in de praktijk lukt voor iedereen. Dat het een tijdswinst oplevert, daar ben ik van overtuigd.”

Een Outlook-opleiding op maat van je bedrijf? Neem contact met ons op.