9/11 als basis voor efficiƫntere digitale bedrijfsprocessen en tot 30% meer rendement

Waar was jij op 11 september 2001? Of je die vraag nu stelt aan je beste vriend(in) of aan een wildvreemde, je zult altijd een precies antwoord krijgen. Want die dag staat in ieders geheugen gegrift. Ik was als managementassistent aan het werk bij Aerotecs toen de vliegtuigen zich in de Twin Towers boorden. Aerotecs is de trots van mijn vader. Zijn bedrijf is actief in de luchtvaartsector. De hele markt stortte in één dag volledig in. De behoefte aan geautomatiseerde digitale processen om alles goed te monitoren en te beheren was letterlijk levensnoodzakelijk voor het bedrijf. Zonder dat ik het zelf besefte, zijn toen de fundamenten van de huidige digitale analyses van BestBuro gelegd. En dus ook van de rendementsverhoging bij onze klanten.

Efficiënte digitale bedrijfsprocessen = meer rendement

Er bestond in die tijd wel software om digitale processen te automatiseren, maar die was onbetaalbaar voor de ‘kleinere’ spelers. Net op een moment dat het cruciaal was om heel efficiënt en zonder veel tijdverlies te werken, werden we geconfronteerd met onze digitale beperkingen. We moesten oplossingen vinden, en snel …

Talenten benutten

Die context was mijn trigger om me te verdiepen in de digitale workflow. Hoe kunnen we Excel-documenten automatiseren? Hoe laten we Excel en PowerPoint samenwerken voor een optimale rapportering? Hoe wenden we Word en Outlook aan om gemakkelijk iedereen op de hoogte te houden zonder een eindeloze stroom aan e-mails? Hoe kunnen meerdere medewerkers in hetzelfde document werken en toch eenvoudig elkaars aanvullingen zien? Hoe houden we  historieken bij in Access en worden deze gekoppeld aan Excel-rapportering? Het zijn maar enkele voorbeelden van vragen waarop ik een antwoord zocht. Ik kreeg de vrijheid om mijn troeven en talenten volop uit te spelen en oplossingen te vinden. Een voordeel van werken voor je papa. ;-)

Digitale oorlog

Het was een heel boeiende periode. Mijn uiteindelijke doel? Geen wildgroei meer van documenten en mappen, maar een duidelijke digitale structuur en een helder overzicht van alle bedrijfsinformatie. Ik slaagde in mijn opzet en deel nu graag mijn kennis. Want in sommige bedrijven is er een echte digitale oorlog aan de gang. En die winnen wij graag voor onze klanten. Ons geheime wapen? Onze digitale analyses die erop gericht zijn om de infrastructuur, interne processen en individuele kennis op elkaar af te stemmen. Het resultaat? Een rendementsstijging. Soms zelfs met meer dan 30 procent. Maar vooral: een gegarandeerd einde aan inefficiënte digitale waanzin.